Uppmärksam lärare ser dyskalkyli i ettan

Om skolan har erbjudit en bra matematikundervisning och stöd, och eleven ändå inte gör förväntade framsteg finns det skäl att misstänka dyskalkyli. Det menar logopeden Markus Björnström, som framhåller vikten av tidiga insatser.
– Det finns inga skäl att vänta och se, säger han.
Läs vidare på
http://www.skolvarlden.se/artiklar/uppmarksam-larare-ser-dyskalkyli-i-ettan

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s